Tuininspiratie van Carol Klein

|B| De Boon in de Tuin
Met een regenachtige dag als deze, kan ik niet zoveel doen in de tuin. Lekker struinen op internet is dan het devies en heerlijk verdwalen op Youtube.



Mijn advies dus: haal die geitenwollen sokken maar uit de kast, neem een lekkere kop thee (of een pot koffie), zoek een makkelijke stoel en ga d'r maar eens lekker voor zitten. Oja, het kacheltje mag ook aan. Veel kijkplezier!


Carol Klein bron: http://www.bbc.co.uk/gardenersworld/presenters/
 Bron: telegraph.co.uk / Foto: Jonathan Buckley

Carol Klein

Al surfend kwam ik een mooie docu tegen van de BBC. Ik ben altijd fan van hun documentaires. Ze hebben een lekker rustig tempo en er zijn altijd schitterende beelden in verwerkt. Het ging over de tuin van Carol Klein en heet "Gardeners World - The Science of Gardening".


Wellicht zegt je "O, ja die heb ik jaren geleden al gezien". Voor mij was het compleet nieuw, en ondanks dat het een uur film is, hield het me toch vast. Het ging over de elementaire zaken van de tuin: weersinvloeden, bodemgesteldheid, chemische processen in de plant (bv. fotosynthese) en meer.

Nog meer van Carol Klein

Verder surfend kwam ik er achter dat er nog veel meer interessante video's zijn over haar tuin. In 6 delen vertelt Carol Klein over haar Cottage garden:

  • Deel 1 van 6 - winter
  • Deel 2 van 6 - spring
  • Deel 3 van 6 - spring into summer
  • Deel 4 van 6 - high summer
  • Deel 5 van 6 - autumn
  • Deel 6 van 6 - into winter

Check YouTube om ze te bekijken.

Tip: klik tijdens het kijken op "Ctrl-D" en zet ze bij je online favorieten.
Zo kijk je ze later nog eens makkelijk terug!

Meer inspiratie


Carol Klein is niet de enige waar je veel inspiratie van krijgt. Ook haar collega's Alys Fowler en Monty Don geven veel inspiratie. Om meer van hun werk te zien, check je deze posts:
Alys Fowler: de eetbare tuin (edible garden) 
- Monty Don: over zijn biologische moestuin 

Jouw inspiratiebronnen: leuk om van je te horen!

Dit waren een aantal van mijn grote inspiratiebronnen. Heb jij ook inspiratiebronnen of tips voor leuke inspirerende websites? Ik ben heel benieuwd, dus laat vooral even een reactie achter bij dit bericht!

Deel dit bericht