Een gezond gazon - gras is mijn groene deken!

|B| De Boon in de Tuin
Met temperaturen die slechts nog een fractie zijn van vorige week en overdag zelfs de nachttemperaturen van de kortstondige hittegolf niet meer overstijgen, wordt ik wat weemoedig. Ik schreef al eens 'een natte jas is goed voor het gras'.
Buiten adem lieten we ons vallen op de winderige heuvel. We lachten in de zon en kusten het heerlijke gras" - Rupert Brooke


 Gezellig binnen

De grijze wolkenluchten zijn terug en mijn gras is groener dan ooit.  Tijd om lekker binnen te kneukelen en ik weet het - het is nog (lang) geen herfst en we moeten mogen eerst nog volop genieten van de zomer- maar dat vooruitzicht kan mij nu al weer blij maken (vers gemaakte appelmoes enz.)!

Tom Jones en Green, green grass of home


Groen gras, groen gazon

Als ik dan toch zo naar buiten kijk, naar mijn groene deken in de tuin, dan is er een lied waar ik speciaal aan moet denken. "Green, green grass of home" van Tom Jones. Want laten we eerlijk zijn: het mooiste van reizen is thuiskomen. Niet dat ik een wereldreiziger ben, maar in je leven maak je vele reizen, soms fysiek en soms mentaal. En wat is het na zo'n reis lekkerder dan thuiskomen en te beseffen dat je groene gazon op je wacht. De geur van vers gemaaid gras kriebelt in je neus en dan weet je het: 'ik ben thuis'. Lekker wegkruipen onder je deken...

Groen gras, groen gazon

Tom Jones - Green, Green Grass Of Home

De songtekst van 'green, green grass of home':
The old home town looks the same
as I step down from the train,
and there to meet me is my Mama and Papa.
Down the road I look and there runs Mary
hair of gold and lips like cherries.
It's good to touch the green, green grass of home.
Yes, they'll all come to meet me,
arms reaching, smiling sweetly.
It's good to touch the green, green grass of home.

The old house is still standing
tho' the paint is cracked and dry,
and there's that old oak tree that I used to play on.
Down the lane I walk with my sweet Mary,
hair of gold and lips like cherries.
It's good to touch the green, green grass of home.
Yes, they'll all come to meet me,
arms reaching, smiling sweetly.
It's good to touch the green, green grass of home.

Then I awake and look around me,
at four grey wall surround me
and I realize, yes, I was only dreaming.
For there's a guard and there's a sad old padre
arm in arm we'll walk at daybreak.
Again I touch the green, green grass of home.
Yes, they'll all come to see me
in the shade of that old oak tree
as they lay me neath the green, green grass of home

Bron: Muzikum

Deel dit bericht