Courgette inmaken in Zoetzuur

|B| De Boon in de Tuin
Heerlijk al dat overschot uit de moestuin. Daar doe je het tenslotte toch allemaal voor? Zonde dus om weg te doen en daarom ben ik eens gaan speuren naar mogelijkheden om mijn courgettes in te maken in zoetzuur. Lees dus snel verder!

courgette inmaken in zoet zuur zoetzuur


Het recept voor courgettes in zoetzuur

En is echt enorm eenvoudig en in alle nederigheid durf ik wel te stellen dat als ik het kan met mijn twee linkse keukenhanden, iedereen het kan! Download hier het recept.


Recept Courgette inmaken zoet zuur zoetzuur


Voor de kruiden gebruik ik een zakje inmaakkruiden van Versteegen. Hier zijn alle benodigde kruiden al in verwerkt. Uiteraard kan je ook alle kruiden los inkopen.


verstegen inmaakkruiden courgette inmaken zoetzuur
Ik gebruik de inmaakkruiden van Verstegen: 5 gram per zakje á € 0,92

Voor de oplettende lezer/kijker: mijn Courgettes zijn geel/wit en niet groen zoals de meeste standaard Courgettes eruit zien.

Kennelijk heb ik een hele rare soort Courgettes want ze blijven wat wittig en rond/bol (op het pakje zaden stonden gewone Courgettes).

Of dat een foutje van de natuur is, weet ik niet, maar ze smaken prima, voor zover je daarvan kan mag spreken bij een Courgette.


Recept Courgette inmaken zoet zuur zoetzuur


Tip: de inhoud van een courgette kun je prima verwijderen met een ijsbolletjestang

courgette uithollen ijsbolletjestang ijstang bollentang bolletjestang


Alle stukjes gesneden en ingezout in een schaal. Nu ruim drie uurtjes laten 'trekken'.

Recept Courgette inmaken zoet zuur zoetzuur

Recept Courgette inmaken zoet zuur zoetzuur

Recept Courgette inmaken zoet zuur zoetzuur

Recept Courgette inmaken zoet zuur zoetzuur
  

Jouw courgettes: leuk om te horen!

Paul heeft het recept gevolgd met een zeer smakelijke foto als eindresultaat:




Leuk om te horen je dit recept ook gaat proberen en wat jouw eindresultaat is. Ik ben heel benieuwd, dus laat vooral even een berichtje achter!

Deel dit bericht