Mijn tuin in de winter

|B| De Boon in de Tuin
December. Een maand van contrasten. De dagen worden korter, maar ook weer langer.

Voor mij een donkere tunnel, waar aan het einde weer licht gloort. In letterlijke zin omdat de dagen weer langer worden. Het moment waarop mijn tuinhart sneller gaat kloppen. Heb JIJ dat ook?

Als de kortste dag is gepasseerd, dan mag ik weer plannen maken voor het volgende jaar. Toekijken naar de lente en een heerlijke zomer vol licht.  Op naar de langste dag van het jaar!

Winter Kerstdagen feestdagen Wijchen


De tuin op dit moment

Aan alles in de tuin is te merken dat de grote winterslaap is begonnen.

Dit jaar heb ik gewacht met snoeien. Dat doe ik in het voorjaar wel en dat betekent dat er nu nog veel groen is in de tuin. Ook wel weer een prettig beeld.

Vorig jaar was ik nogal fanatiek met de herfstsnoei, waardoor we een paar maanden tegen kale, bruine bossages hebben moeten kijken. Niet echt opbeurend in deze toch al sombere dagen.

Omdat het een proefje was, heb ik slechts een klein gedeelte van de tuin op de foto gezet. Bekijk ze vooral in het grote formaat door er op te klikken!

Tuin Winter

Tuin Winter


Gratis app Photosynth

De foto's heb ik gemaakt met de app Photosynth op mijn smartphone.

Het is een gratis app waar je heel gemakkelijk panorama's mee kan maken. Het aan elkaar maken (stitchen) doet ie zelf. Evenals het bijsnijden (croppen).

Dat doet deze mooie app automatisch naar het grootst mogelijke formaat foto dat gemaakt kan worden uit alle losse foto's die hebt geschoten voor je panorama. Ideaal toch?

Photosynth screenshot

Jouw ervaringen: leuk om te horen!

Gebruik jij deze app ook? Wat vindt je ervan? Laat het weten in de comments.

Deel met je vrienden