De Boon op Hawaii

|B| De Boon in de Tuin
En zo kwam het dat de Boon op een zekere dag op Hawaii stond. Maar wat bracht me daar en wat heb ik daar gezien? Je leest het in deze post. Spoiler: kan je slecht tegen foto's van zon, zee en strand? Sla deze post dan maar even over.


Vriend V werkt bij een groot internationaal softwarebedrijf en had vorig jaar overgepresteerd. Met andere woorden: hij had 130% van z'n target gedraaid en was daarmee qualified voor een tripje naar Hawaii.

En omdat z'n vriendin hoogzwanger is, vroeg hij aan mij of ik zin om mee te gaan. Daar hoefde ik natuurlijk niet zo lang over na te denken en zo kwam het dat ik op een zekere dag met m'n voeten in Hawaiiaanse zand stond.

I know: lucky me!
Aan zonsondergangen geen gebrek op Hawaii. Omdat het weer ongeveer elke dag hetzelfde is (27 graden met een matige zeebries) ben je eigenlijk elke avond gegarandeerd van een schitterende zonsondergang.

zonsondergang Hawaii

De flora en fauna op Hawaii zijn echt adembedemend. Zo zie je bijvoorbeeld met eigen ogen het ontstaan van een banaan. Dat had ik in ieder geval nog niet eerder gezien. En ook kokosbomen ontspruiten als kool uit een oude kokosnoot.

flora fauna hawaii

Deze stonetowers stapelde ik op elkaar op een machtig mooi stenenstrand. Niet ver van de plek waar Captain Cook ooit is vermoord.

strand lava Hawaii

Dit lijken shots uit een reismagazine, maar niets is minder waar. Hawaii is gewoon een fotogeniek eiland.

strand hawaii

Nog wat meer flora van Hawaii. Een aantal ervan leken me Azalea's. Wat het ook waren, het groeide schitterend.

flora hawaii azalea


Gek he. Het is dezelfde zon als in Nederland, maar het ziet er toch echt een stuk beter uit.

zonsondergang hawaii

Onderweg in het vliegtuig hebben we nog even de besneeuwde Rocky Mountains kunnen bewonderen.

Rocky mountains

Had ik al gezegd dat Hawaii fotogeniek was?

strand hawaii

Afgestorven koraal ligt voor het oprapen op het strand. Natuurlijk niks meegenomen, maar wel mooi om even vast te houden.

koraal hawaii

Nog een laatste shotje en een overzicht van het strand waar we heerlijk vertoefd hebben. Het was te gek!

beach strand hawaii

Zo. En nu maar weer eens gaan kijken hoe het in de moestuin gaat. Het temperatuurverschil is nog even schakelen en de jetlag ijlt ook nog even na, maar het moestuinseizoen staat weer voor de deur, dus volop werk aan de winkel. Binnenkort weer 'gewoon' een verslagje vanuit de moestuin.

Voor nu wens ik iedereen: Aloha and Mahala!

Deel dit bericht