Grappige zoekopdrachten? De top 10 van een Moestuinblog.

|B| De Boon in de Tuin
Als moestuinblogger is het belangrijk dat je wordt gevonden in Google. Daarom houd je statistieken bij. Even neuzen in de zoekopdrachten levert een bijzonder komisch beeld op. Dit is de top 10 van grappigste zoekopdrachten die leidden naar dit moestuinblog!



De statistieken van je blog bijhouden kan hele interessante info opleveren. Reden voor mij om eens te kijken met welke zoekopdrachten mensen terechtkomen op deBoon.blogspot.nl. En dat levert leuke én vreemde ontdekkingen op.

Here come's the fun part!

Er zaten er een paar tussen. Hoe kom je erop! Haha! Dit zijn ze dan, de 10 grappigste zoekopdrachten op mijn site:

1. 'Tuin leeghalen tips'
Best raar eigenlijk dat iemand met deze zoekopdracht op dit blog is gekomen. Ik geef juist tips om de tuin vóller te krijgen met allerlei smakelijke planten, in plaats van leger.

2. 'Mooi weer februari'
Meestal is het mooi weer in de zomermaanden. Al is dat in Nederland geen garantie.

3. 'Aardappelplant snoeien'
Lijkt me een strak plan. Top idee. Zeker als je er een bonsai van wilt maken en alleen krieltjes wil hebben.

4. 'Aardbei-Steel-Verwijderaar'
Dat heb ik altijd willen worden toen ik jong was. Tip: gebruik deze zoekterm ook eens bij Scrabble. Gegarandeerd drie keer woordwaarde.

5. 'Balkon groter maken'
Ja hoor, komt u maar door. Ook voor verbouwingen bent u hier aan het juiste adres, al geef ik geen garantie op het eindresultaat. Wel even alles zwart aftikken natuurlijk, want ik beun niet voor de fiscus.

6. 'Bouwtekening fietskar'
We blijven nog even in de bouwsfeer. Ik overweeg zelfs om mijn blog in het Pools te vertalen. Een fietskar heb ik echter niet en  ik heb er ook nooit over geschreven. Een fietskrat heb ik wel (scheelt 1 letter). Super handig. En als je toch nu écht iets wilt bouwen? Dan heb ik hier een bouwplan voor een handige tuinkist voor je.

7. 'Eten in het donker'
Klinkt spannend, maar ik wil toch graag zien wat er op m'n bord ligt. In het donker doe ik andere dingen dan eten.

8. 'Rabarber rauw eten'
Uiteraard. Je kunt alles rauw eten. Als je wilt. Eet smakelijk en veel succes. Vooral even goed doorkauwen op die groene uiteinden. Kom op, niet zo zuur kijken! Check hier hoe je de rabarber wél lekker maakt.

9. 'Dan niet'
Deze persoon had er kennelijk even helemaal geen zin in. Blijf dan ook maar van internet af en ga lekker een stukkie wandelen of zet het op een zuipen.

10 'Sex in de tuin'
Ssssst, ik zeg niks, maar daar achter de composthoop is nog een mooi, rustig plekje. Goed onderwerp voor een volgende blogpost. Zijn er gegadigden die hun verhaal willen delen met de wereld?

Over geld invriezen en meer

Gelukkig zijn er ook nog serieuze zoekopdrachten zoals Courgettes inmaken in zoetzuur en Pruimenjam zelf maken. Deze posts blijven onverminderd populair en staan steevast in de top-10 van dit blog.

Veel zoekers zijn nieuwsgierig naar wie de vrouw in de Jumbo reclame is . De zoekterm 'actrice Jumbo reclame' leverde veel hits op, maar ik heb geen idee waarom zij zoveel gezocht wordt. Ik schreef eens deze post over de Jumbo-reclame.

De Griekse crisis lijkt ook doorgedrongen tot in de moestuin. De term 'geld invriezen' leverde zelfs één hit op. Een vriezer vol geld. Heul handig voor mindere tijden. Ik zal de vraag eens uitzetten bij TNO.

Over vriezen gesproken. De term 'heeft het afgelopen nacht gevroren' leverde ook een hit op. Wellicht komt het door de post over de IJsheiligen. Als je écht wilt weten of het gevroren heeft, dan zou ik zeggen, check eerst even de meteo-sites. Of je bedpan als je geen wifi hebt.

Jouw zoektermen: leuk om te horen!

Check jij ook wel eens de zoektermen waarmee mensen op je blog terecht komen? Nee? Moet je echt eens doen. En laat dan de gekste zoekterm hier achter in de comments. Leuk om te horen!

Deel met je vrienden