Hoe maak je een Engelse tuin

|B| De Boon in de Tuin
Deze keer een fotoreportage vanuit eigen tuin. Alles doet zijn best om er zo mooi mogelijk bij te staan, en dat moest natuurlijk even vastgelegd en gedeeld worden met jullie, dus kijk, lees en geniet.
Oja, en vergeet vooral niet om even een berichtje achter te laten wat je ervan vindt!

De Papaver

Deze Papavers heb ik gekregen via zadenruil (via De Nationale proeftuin) vorig jaar. Het was voor mij een verrassing welke kleuren de Papavers zouden hebben, maar het blijkt een fantastisch mengelmoesje te zijn. Mooi zijn ze in ieder geval. De zaden ga ik bewaren om te ruilen dit najaar. Heb je interesse? Laat het me weten via een reactie op dit bericht of stuur een tweet naar @keesdeboon.


Papaver - Poppey

Papaver - Poppey

De Engelse border in wording


Ik ben helemaal weg van Engelse borders en in mijn tuin probeer ik dat enigszins na te bootsen. Het doel is dat er geen enkele stukje grond meer zichtbaar is. Mijn tuintje is niet al te groot (meeste Engelse tuinen zijn vele malen groter), maar het begint er al wel een beetje op te lijken, al zeg ik het zelf ;-)

Engelse border in wording

De Nepeta's (Kattenkruid) met een Geranium ervoor zorgen voor een aangename opvulling van de border en vormen een goede bodembedekking.

Nepeta - Kattenkruid
De Ridderspoor (Delphinium) met daarvoor een Geranium-soort. De zaden van de Ridderspoor ga ik bewaren om te ruilen dit najaar. Heb je interesse? Laat het me weten via een reactie op dit bericht of stuur een tweet naar @keesdeboon.
Engelse border in wording

Onderstaand een combinatie van Salvia, Purperklokje en in de achtergrond Papaver.

Engelse border in wording


En omdat ik helemaal weg ben van de blauwe kleur van de Ridderspoor (Delphinium) hier nog een keer van de andere kant. 

Ridderspoor


Close-up

Enkele bloemen verdienen het gewoon om van dichterbij gefotografeerd te worden.
De Geranium:

Geranium


De Ridderspoor (Delphinium). De zaden van de Ridderspoor ga ik bewaren om te ruilen dit najaar. Heb je interesse? Laat het me weten via een reactie op dit bericht of stuur een tweet naar @keesdeboon.:

Ridderspoor

De Salvia met in de achtergrond het Purperklokje (rode gloed):

Salvia

De Ridderspoor (Delphinium):

Ridderspoor

Deel met je vrienden