Aardappels poten en meer

|B| De Boon in de Tuin
Afgelopen weekend was het zover: de piepers mochten de grond in. De vroege variant (frieslanders) wel te verstaan. Verder was het schitterend weer en de spinazie staat ook al boven de grond. Lees dus snel verder!

moestuin volkstuin in maart

Tussen elke rij piepers heb ik 60 cm gelaten en en tussen elk pootgat in de rij heb ik 40 cm gelaten. Dit schijnt een goede afstand te zijn, als je zo eens op internet te rade gaat. Tevens kan de wind er dan mooi doorheen blazen en daardoor drogen de planten goed op na regenval. Dat verkleint weer de kans op de aardappelziekte Phytophthora.

moestuin volkstuin in maart aardappels poten

De poters heb ik eerst binnen laten voorkiemen en daarna ongeveer 15 cm diep in de grond gepoot. Zo duurt het nog wel even voordat ze boven komen. De kans op nachtvorst zal tegen die tijd wel nagenoeg verdwenen zijn (hoop ik).
Check hier 5 tips voor de beste aardappels.
moestuin volkstuin in maart aardappels poten

De spinazie, die ik de vorige keer zo gretig zaaide, staat inmiddels boven de grond. Het is nog niet veel en met deze temperaturen, die eigenlijk iets te laag zijn voor deze tijd van het jaar, groeit het niet zo hard. Het zal nog wel even duren voordat ik er een maaltje van kan eten.

moestuin volkstuin in maart spinazie

Jouw moestuin: leuk om te horen!

Wat vind je van mijn pieperplantactie en de spinazie? Hoe gaat het bij jou in de moestuin? Ik ben benieuwd, dus laat vooral jouw reactie achter!

Deel met je vrienden