De moestuin in mei

|B| De Boon in de Tuin
Sinds hemelvaart was ik niet meer op de tuin geweest. Hoogste tijd om poolshoogte (en nee, dit is geen typefout ;-) te gaan nemen.

Met veel genoegen heb ik waargenomen dat alles is opgekomen, ondanks de koudste lente in mijn leven.


Na het aanharken van de grond met de drietand heb ik onderstaande foto's gemaakt. Het geeft een aardig beeld van hoe de tuin er nu bij ligt.


Spinazie


De radijs gaat lekker hard. Ik denk dat ze over twee weken goed zijn om te oogsten.


Radijs

Een vrij stuk waar pompoenen en courgettes in komen. Verder heb ik nog heel veel stokrozen en zomerasters in de opkweek staan, dus die krijgen daar ook een mooi plaatsje. Her en der vond ik nog wat verloren aardappelscheuten die opkwamen vanuit aardappels die de vorige tuinder niet goed uit de grond heeft gehaald. Bij wijze van proef heb ik ze maar eens op een rijtje (links in beeld) gezet om te kijken wat er van gaat worden. Ik weet dat aardappelmoeheid kan toetreden, dus ben ik wel voorzichtig.


Volkstuin de Boon


Een overzichtje van alle moestuinbanen.


Volkstuin de Boon


De Frieslander aardappels komen ook al mooi op. Als het zo doorgaat dan kan ik ze rond de langste dag van het jaar (26 juni) oogsten.




Ook de rabarber is enorm gegroeid als je weet dat ik twee weken geleden slechts een aantal gekregen stukken in de grond had gestopt.



Deel met je vrienden