Courgette Zoetzuur Inmaken

|B| De Boon in de Tuin
Heerlijk al dat overschot aan courgettes uit de moestuin. Daarom in deze blog een heerlijk recept om zelf courgettes in zoetzuur te maken. Eet smakelijk!

courgette inmaken zoet zuur zoetzuur

Recept voor courgettes zoetzuur inmaken

Dit recept voor het inmaken van courgettes in zoetzuur is echt enorm eenvoudig. In alle nederigheid durf ik wel te stellen dat als ik het kan met mijn twee linkse keukenhanden, iedereen het kan! Download hier onderstaand recept. Op deze pagina met recepten vind je nog veel meer heerlijke recepten om groenten in te maken. 


Recept Courgette inmaken zoet zuur zoetzuur

Voor de kruiden gebruik ik een zakje inmaakkruiden van Versteegen. Hier zijn alle benodigde kruiden al in verwerkt. Uiteraard kan je ook alle kruiden los toevoegen.

verstegen inmaakkruiden courgette inmaken zoetzuur
Ik gebruik de inmaakkruiden van Verstegen: 5 gram per zakje

Voor de oplettende lezer/kijker: mijn Courgettes zijn geel/wit en niet groen zoals de meeste standaard Courgettes eruit zien. Deze keer heb ik een 'bolcourgette' gezaaid. De kleur en smaak zijn identiek aan de normale courgette, alleen de vorm is anders. Je kunt door hun vorm ook heel makkelijk vullen met bijvoorbeeld gehakt, en dan afbakken in de oven.


Recept Courgette inmaken zoet zuur zoetzuur

Alle stukjes gesneden en met zout bestrooid in een schaal. Nu ruim drie uurtjes laten 'trekken'. Daarna de courgette goed afspoelen met koud water, anders wordt je zoetzuur te zout.

Recept Courgette inmaken zoet zuur zoetzuur

Recept Courgette inmaken zoet zuur zoetzuur

De potjes vul je vooraf met de courgette stukjes. Dan het azijnmengsel aan de kook brengen en gloeiend heet de potjes afvullen. Daarna 5 minuten op de kop laten afkoelen en dan omkeren en verder rustig laten afkoelen.

Recept Courgette inmaken zoet zuur zoetzuur

Recept Courgette inmaken zoet zuur zoetzuur
  

Jouw recept courgettes zoetzuur: leuk om te horen!

Paul heeft het recept gevolgd met een zeer smakelijke foto als eindresultaat:


Leuk om te horen je dit recept ook gaat proberen en wat jouw eindresultaat is. Ik ben heel benieuwd naar jouw recept, dus laat vooral even een bericht achter!

Deel met je vrienden