Voorjaar in de moestuin

|B| De Boon in de Tuin
Natuurlijk gaat het nergens anders meer over dan Corona, maar het is voorjaar in de moestuin en dat wil ik graag even met jullie delen. Daarom in de post allemaal vrolijke foto's #GroetenuitdeMoestuin!

voorjaar lente moestuin volkstuin bloesem

Om maar te beginnen bij het eerste: de pepers staan toch weer binnen. Ik was net wat té enthousiast om ze al zo snel in de koude bak te zetten.

De vorst had er, ondanks de gieter met water, toch drie te pakken. Zonde natuurlijk, dus gelet op de weervoorspelling voor de komende dagen heb ik ze toch maar weer veilig naar binnen gehaald.

voorjaar lente moestuin volkstuin bloesem peper

De asperges blijven maar doorgroeien, al gaan ze wel wat minder hard door de lage temperaturen. Meer over de apserges uit de moestuin lees je in deze post. Zelf een aspergebed aanleggen kan nog tot medio april. In deze post lees je hoe je zelf een aspergebed aanlegt in de moestuin.

voorjaar lente moestuin volkstuin bloesem asperges

Het gras is ook weer voor de eerste keer gemaaid. Het maaisel gebruik als mulch op de moestuinbedden.

Omdat mijn moestuin op zandgrond zit, heb ik meer last van verdamping en is mijn grootste zorg om het vocht ín de grond te houden. Dus dat betekent verdamping zoveel mogelijk tegen gaan door de bedden bedekt te houden met alles wat ik voorhanden heb. Alles over mulchen in de moestuin lees je in deze uitgebreide post.

voorjaar lente moestuin volkstuin bloesem

voorjaar lente moestuin volkstuin bloesem

Ja, daar is ie dan: mijn moestuin in breedbeeld. Een mooi shot van mijn hele moestuin van links naar rechts.

voorjaar lente moestuin volkstuin bloesem

Ook de merels zijn al volop in de lentestemming. Er kwam enorm veel gepiep uit de laurierheg en bij nader onderzoek bleek er een nest met 3 jonge merels in te zetten.

Meestal leggen merels 4 eieren, dus er is wat bijzonders aan de hand. Is er een ei uit het nest gevallen? Is er een jong uit het nest gevallen?

Ik weet niet precies, maar ik hoop alleen dat deze 3 het gaan overleven en dat ze een mooi merel-leven tegemoet zullen gaan.

voorjaar lente moestuin volkstuin bloesem nest merels

Hashtag #GroetenuitdeMoestuin

Toen ik zo bezig was met de foto's kreeg ik een idee: laten we de moestuin even trending maken! Nu toch iedereen een beetje achter z'n computer en op z'n telefoon aan het klooien is, lijkt me dat een welkome afwisseling.
#GroetenuitdeMoestuin
Als je een leuke foto deelt van jouw moestuin of van jouw plantjes op Social media, gebruik dan de hashtag #GroetenuitdeMoestuin. Leuk om te zien!

voorjaar lente moestuin volkstuin #groetenuitdemoestuin

Jouw moestuin: leuk om te horen!

En hoe staat het bij jou in de moestuin? Ook zo vroeg wakker 's morgens? Druk aan het voorzaaien binnen of al lekker bezig geweest buiten? Of beide?

Lekker nieuwe dingen aan het uitproberen, of lekker alles bij het oude houden? Leuk om van je te horen in een reactie hieronder!

Deel met je vrienden