Valentijnsdag wordt Happy Spruitjesdag

|B| De Boon in de Tuin
Valentijnsdag: de een gruwt ervan, de ander smult ervan. Voor sommigen heeft deze dag zelfs een bittere bijsmaak. Wat dat betreft had deze dag ook best spruitjesdag kunnen heten. Komt mooi uit in het seizoen. Daarom in deze post alles over romantiek in de moestuin!

spruiten spruitjes valentijn valentijnsdag

Romantisch schoffelen

Als no-nonsense moestuinman moet ik toegeven dat romantiek niet altijd boven aan mijn lijstje staat, maar voor deze dag maak ik graag een uitzondering.

Onlangs kocht ik op marktplaats een leuke schoffel voor een klein prijsje. Na het verwijderen van de roest en het aanzetten van een nieuwe steel (lees hier hoe je dat doet) zag ik eigenlijk pas dat het de vorm van een hart had.

Hoe toepasselijk, ahum, en een en een is twee, dus onderstaand plaatje was snel gemaakt. En zeg nou zelf: samen schoffelen is toch ook romantisch. Of niet soms?


Valentijnstip

Voor degene die (nog) op zoek is naar de ware liefde: eet eens wat meer groenten! Groenten zijn gezond en wie gezond is, is ook sexueel aantrekkelijker (hier meer daarover). De rest komt dan echt wel vanzelf. Dat heeft de natuur gelukkig zo geregeld.

O ja, wie nog steeds zegt dat samen schoffelen niet leuk is, check onderstaande clip (gemaakt door VTM video).


Ware liefde gaat door de maag

Liefde gaat nog steeds door de maag, dus kook eens iets lekkers deze Valentijdsdag. Zoek je nog een lekker recept voor spruitjes om je lief mee te verrassen? Check dan zeker even dit inspiratiebord!


Jouw valentijnstip: leuk om te horen!

Laten we Valentijnsdag massaal omdopen tot Happy Spruitjesdag en verras je lief eens met een heerlijk spruitjesgerecht. Maak er een leuke dag van en eet smakelijk! Heb jij nog een leuke valentijnsanekdote? Ik ben reuze benieuwd, dus laat vooral een reactie achter.

Deel met je vrienden